Futsal-liiga
Mistä on kyse?
Futsal-Liiga on Suomen korkein futsalin sarjataso, joka toimii tiiviissä yhteistyössä Palloliiton kanssa. Futsal-liiga on suomalaisen futsalin näyteikkuna, jonka tarkoituksena on tukea lajin näkyvyyttä Suomessa.
Futsal-Liiga pitää sisällään naisten ja miesten liigan. Molemmissa liigoissa on 12 joukkuetta, jotka kohtaavat toisensa kaksi kertaa runkosarjassa. Runkosarjan kahdeksan parasta joukkuetta etenevät pudotuspeleihin, joissa ratkaistaan Suomen mestaruus.
Futsal-Liiga on…
Sarja, joka kokoaa futsalin huippujoukkueet kansallisesti ympäri Suomen. Sarja, joka houkuttelee myös paljon ulkomaalaisia pelaajia kovan tason vuoksi. Sarja, jossa ratkaisevat pienet erot. Sarja, joka tarjoaa yleisölle elämyksiä ja jännitystä. Sarja, joka tempaa katsojan mukaansa.
Strategiatyö ohjaa tulevaisuutta
Futsal on kasvava ja kehittyvä laji, joka tarvitsee selkeän suunnan ja yhteiset tavoitteet. Palloliiton futsalstrategia ja futsalliigaseurojen strategia ovat kaksi erillistä, mutta yhteistyössä ne luovat pohjan futsalin kasvulle ja kehitykselle sekä kotimaassa että kansainvälisesti.
Futsal-liigaseurojen strategia
FLS:n strategia on puolestaan seurojen oma työkalu, jolla ne voivat kehittää omaa toimintaansa ja vahvistaa asemaansa futsalin huippuseuroina.
Strategiassa on määritelty seurojen visio, missio, arvot ja tavoitteet. Strategian tavoitteena on edistää seurojen taloudellista vakautta, markkinointia, viestintää, yhteistyötä, näkyvyyttä ja laatua.
Palloliiton futsal-strategia
Palloliiton Futsal-strategia on osa suomalaisen jalkapallon ja Futsalin strategiaa vuosille 2020-2024. Strategiassa on määritelty Futsalin visio, missio, arvot ja painopistealueet.
Strategian tavoitteena on edistää Futsalin harrastamista, kilpailutoimintaa, valmennusta, tuomaritoimintaa, seuratoimintaa ja kansainvälistä menestystä.
LIIGASEUROISTA VOIMAA
Työryhmät tarjoavat osaamista ja antavat tekijöitä.
Työskentely antaa seuroille mahdollisuuden vaikuttaa futsalin kehityssuuntiin ja päätöksentekoon. Se tarjoaa seuroille osaavia tekijöitä, jotka voivat jakaa tietoa ja kokemuksia muille seuroille ja alueille. Se lisää seurojen välistä yhteistyötä ja verkostoitumista. Se myös nostaa seurojen profiilia ja arvostusta futsalyhteisössä.
Seuratoiminta
Kehittyvät seurat, seurojen elinvoimaisuus, ammattimaisuus ja olosuhteet.
Myynti
Kaupallisten arvojen kehittäminen, futsaltuotteen kaupallistaminen, monimuotoiset yhteistyöverkostot.
ottelutapahtumat
Ottelutapahtuman sekä kilpailutoiminnan olosuhteet. Tapahtuman kehittäminen ja näkyvyyden lisääminen.
Viestintä ja markkinointi
Mielikuvat, näkyvyys ja kaupallisuus resurssien kehittäjänä.
Urheilutoiminta
Kehittyvät pelaajapolut, maa- ja seurajoukkuetoiminnan rajapinta, erotuomaritoiminta. Yhdistyy pääsarjojen uudistamisen työryhmään.